کربنات باریم وارداتی

 

Wikipedia

کربنات باریم Barium Carbonate

باريم كربنات در صنايع بسياري از جمله درصنعت سراميك به عنوان تركيب سازنده لعاب، در صنعت آجر و ... كاربرد دارد.
كربنات باريم در ساخت تيتانات ها، فريت ها، ديرگدازها كاربرد دارد. از كاربردهاي ديگر اين تركيب، توانايی آن در جذب اشعه ايكس در جهت محافظت و جلوگيری از انتشار به ويژه در محيطهای عكسبرداری پزشكی است و به همين دليل نيز از اين تركيب در جداره لوله های اشعه كاتدی و به ويژه در سلول های نوری تلويزيون استفاده مي شود. كاربرد آن سبب كيفيت بهتر و درخشندگي بالاتر در رنگ هاي تصوير تلويزيون، به جهت پتاسيل هاي كاتدی بزرگتر مي شود.
علاوه بر كاربردهاي ذكر شده، كربنات باريم در ساخت شيشه هاي طبی كاربرد دارد. افزودن آن به شيشه، شفافيت شيشه را بيشتر كرده و پراكنش نوری را در آن كاهش مي دهد. علاوه بر آن سختي بيشتری به شيشه بخشيده و آن را در برابر خراشيدگي مقاوم مي سازد. اين تركيب بصورت بخشي يا كلي، مي تواند سرب را از شيشه بلورين جدا سازد. از ديگر كاربردهای اين تركيب، بهبود بخشيدن روان شدگی در شيشه های مذاب است.
كاربرد ديگر كربنات باريم در صنعت سراميك و در ساخت الكتروسراميك ها است. اين نوع سراميك ها از اكسيد و كربنات آهن به همراه باريم يا استرانسيم و سرب ساخته ميشود. بخش كوچك ولی مهمی از كربنات باريم در اين صنعت مورد استفاده قرار مي گيرد.
فريت باريم نيز بخشی از مصرف كربنات باريم را تشكيل مي دهد. از اين تركيبات در صنعت الكترونيك استفاده مي شود و رشد اين صنعت باعث افزايش ميزان تقاضا براي كربنات باريم در سال هاي اخير شده است.
از ساير موارد مصرف كربنات باريم مي توان تثبيت كننده چسب آهار، انعقاد پلاستيك هاي مصنوعي،حشره كش ها، ميكروب كش ها و سموم كشاورزي، عامل ذوب كننده در جوشكاري ، در ذوب كردن و تصفيه منيزيم ، در استحصال اينديم، بازيافت روي از تفاله اشاره كرد.

 

Certificate of Analysis

Nov 2014 Barium Carbonate Production Name
    Analysis Result     Standard Index Item %
99.39% 99.20≤% Purity
0.18% 0.30≥% Moisture
0.10% 0.15≥% Ignition residue of HCI insolubles
0.16% 0.25≥% Total Sulfur
0.002% 0.004≥% Ferrum
                                                                                     
     

 

 

تماس با ما

 

Mob   : (+98912) 6545428

E-Mail : info(at)jsm-glass.ir

 

 

کربنات باریم، براکس پنتا، اسید بوریک، سدیم سیلیکو فلوراید، فلورین، تیتانیم اکساید، زیرکونیوم سیلیکات، آلومینیو اکساید، کریولیت، بهترین سیلیس فراوری شده، نیترات سدیم و پتاسیم، کربنات کلسیم و سدیم، دولومیت، فلدسپار سدیک و سدیک پتاسیک، کوله مانیت، آمونیاک