اسید بوریک وارداتی

 

Wikipedia

اسید بوریک  Boric acid

بوریک اسید یک اسید ملایم است که اغلب به عنوان دوای ضدعفون کننده و گندزدا یا کند کننده و به عنوان پیش ماده ی برخی دیگر از مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.
بوریک اسید به دو صورت کریستالهای (بلورهای) بیرنگ و یا پودر سفید رنگ و حل شونده در آب وجود دارد. فرمول آن H3BO3  و یا B(OH)3 است.
بوریک اسید به طور عمده از کانیها و معادن بورات تهیه می شود. بوریک اسید در آب جوش محلول می باشد. وقتی دمای آن به بالای 170 درجه ی سانتیگراد برسد، دهیدراته شده و متابوریک اسید HBO2 به دست می آید. متابوریک اسید یک جامد سفیدرنگ، دارای ساختار بلوری مکعبی و تنها اسیدی است که در آب با دمای معمولی به مقدار جزئی حل می شود. بوریک اسید در دمای 236 درجه ی سانتیگراد ذوب می شود. وقتی دما به حدود 300 درجه ی سانتیگراد میرسد، بیشتر دهیدراته می شود و تترابوریک اسید یا پیروبوریک اسید H2B4O7 به دست می آید. حرارت بیشتر منجر به تولید بورون تری اکسید می شود.
اسید بوریک در کشاورزی، در تولید کاشی و سرامیک، داروی گندزدا و ضدعفونی کننده برای سوختگی ها یا برش های سطحی، تولید حشره کشها، در صنعت جواهر سازی و سایر موارد مورد استفاده قرار میگیرد.

 

تماس با ما

 

Mob   : (+98912) 6545428

E-Mail : info(at)jsm-glass.ir

 

 

کربنات باریم، براکس پنتا، اسید بوریک، سدیم سیلیکو فلوراید، فلورین، تیتانیم اکساید، زیرکونیوم سیلیکات، آلومینیو اکساید، کریولیت، بهترین سیلیس فراوری شده، نیترات سدیم و پتاسیم، کربنات کلسیم و سدیم، دولومیت، فلدسپار سدیک و سدیک پتاسیک، کوله مانیت، آمونیاک