سيليكات زيركونيوم وارداتی

 

Wikipedia

سيليكات زيركونيوم  Zirconium(IV) silicate

"سيليكات زيركونيوم" از مواد اوليه در توليد لعاب كاشي و سراميك مي باشد كه معادن آن در كشورهايي نظير استراليا ،آمريكا و آفريقاي جنوبي قرار دارد و از شركت جانسون ايتاليا و به تازگي از كشور چين وارد مي شود.
مهمترین کاربردهای زیرکونیوم ، در صنعت سفال‌سازی به‌صورت جسم نسوز و ماسه ریخته‌گری می‌باشد.
به‌عنوان سنگ جواهر مورد استفاده در جواهرات به بازار عرضه شده و اکسید آن ، برای تولید کردن محرک الماس و زیرکونیای مکعبی شکل تهیه می شود.
زیرکونیوم ، قدرت جذب پایینی در جذب نوترونها دارد که این ویژگی ، آن را برای استفاده از انرژی اتمی مطلوب می‌سازد، (مانند عناصر فلز کاری سوختی). بیش از ۹۰% محصولات فلز زیرکونیوم به مصرف تجاری در تولید نیروی اتمی می‌رسد.
زیرکونیوم بطور گسترده ، توسط صنایع شیمیایی برای لوله‌کشی در محیط خورنده استفاده می‌شود.
زیرکونیوم ، آتش‌زا است و در جنگل‌ها برای آتش زدن استفاده می‌شد.
کربن آن نیز به‌عنوان محلول ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اکسید زیرکونیوم ناخالص ، زیرکونیا ، برای ساختن ظرف مخصوص ذوب فلز در آزمایشگاه بکار می‌رود که بتواند در برابر گرمای زیاد مقاوم باشد. همچنین برای پوشاندن کوره ذوب استفاده شده ، به‌عنوان جسم نسوز در صنایع شیشه‌سازی و سفال‌سازی بکار می‌رود.
در تهویه کننده‌های هوا به‌عنوان گیرنده ، در لوله جارو برقی ، رشته‌های لامپ و فلزات خاص دیگر استفاده می‌شود.آلیاژ زیرکونیوم و Niobium ، خاصیت ابررسانایی در دماهای پایین را برای زیرکونیوم در بردارد که برای ساختن آهن‌رباهای بسیار قوی توسط نیروی الکتریکی در مقیاس زیاد استفاده می‌شود.

تماس با ما

 

Mob   : (+98912) 6545428

E-Mail : info(at)jsm-glass.ir

 

 

کربنات باریم، براکس پنتا، اسید بوریک، سدیم سیلیکو فلوراید، فلورین، تیتانیم اکساید، زیرکونیوم سیلیکات، آلومینیو اکساید، کریولیت، بهترین سیلیس فراوری شده، نیترات سدیم و پتاسیم، کربنات کلسیم و سدیم، دولومیت، فلدسپار سدیک و سدیک پتاسیک، کوله مانیت، آمونیاک